5 juni 2016

En vecka med mycket kul!

Vilket väder vi haft! Helt underbart när man kan njuta av sol och vatten på en och samma gång. Veckan har gått superfort på jobbet, mycket att göra och inte så mycket möten, precis så som jag gillar det. Det har funnits tid både för familj, vänner och flera SUP-turer. 

De tre översta bilderna är från turen i Simlångsdalen i torsdags, en härlig kväll med jordgubbar som kvällsfika. Vattnet var varmt tyckte Agneta och tog sig ett dopp efter SUPturen. Jag nöjde mig med att titta på, badkruka som jag är.


I tisdags tog jag, Agneta och Evelyn en tur i Iglasjön, chokladpaj till kvällsfika, mums!

I fredags bjöd dottern Michelle som fyllde 28 på värsta brakmiddag med grill på eftermiddagen och sedan smörgåstårta framåt kvällen. Vilken härlig dag vi fick! Alice badade i poolen som jag inhandlat dagen till ära. 

Det skall vara varmt i vattnet tycker Alice, precis vad mormor också tycker!

Lördagen började med lite hundträning och sedan en tur på Långsjön med hundarna. Jag och Agneta tränar dem att sitta snällt på brädan när vi paddlar, det går riktigt bra. Simning är dessutom bra träning för räkan just nu. Har har byggt bra med muskler efter sin korsbandsskada och älskar att bada! Igår inhandlades även en flytväst så att jag kan vara lugn när han är med mig ute på sjön längre stunder. 


Idag har jag förutom en tur på Nissan umgåtts med lilla prutt hela dagen. Michelle grävde och planterade på sin kolonilott och jag och Alice hängde i husbilen.
Nu ser jag fram emot en extra dags ledighet, det blir naturligtvis mera SUP och återhämtning för hela slanten! Imorgon får räkan följa med ut och SUPa igen, en blöt vovve är en lycklig vovve!

12 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut!Jag tycker att SUP ser svårt ut, men jag kanske får ta och prova nån gång ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte svårt alls, prova! Superhärligt och rogivande 👍

      Radera
  2. Så söt hon e!! 😊 Det där med SUP måste jag bara prova!! Ser ju hur gött ut som helst!
    Du har inget tips på en bra fricampingsplats i Halmstad /Laholm / Varberg
    Tänkte åka en lite kort sväng på lördag efter studenten och vill INTE hamna på camping igen!!
    Tror dessutom ställplatserna är överfulla denna helgen. 😁😁😁
    Var brukar ni stå när ni är i Simlångsdalen och går de där vandringslederna som finns där?
    Ha de gott // Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi står ibland vid stranden vid Simlången, där stod två husbilar i veckan när vi var ute o paddlade, en tysk o en Österikare.Torrdass finns, affären en bit bort 😊
      I Laholm kan ni stå vid Gröningen eller på husbilsparkeringen ovanför rökeriet. Hjörneredssjöarna är också fint, dock mörkt om natta 😂

      Radera
    2. Ni kan också stå i Skedala skog, vid Ön. Kör hela vägen in till parkeringen. 👍

      Radera
    3. Ni kan också stå i Skedala skog, vid Ön. Kör hela vägen in till parkeringen. 👍

      Radera
  3. Tack för alla tipsen!!! :)
    Skedala... Måste googla, är inte så uppdaterat på området :-D
    Tack igen! Ha de gott Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev Fegen för oss! Tillsammans med 100000000 knott 😜
    Har du inget att skriva om någon dag så får du här lite inspiration 😉 Det tar en stund, men lite kul är det allt ☀️
    https://varahusbilsresor.se/2016/06/11/the-liebster-award-till-resebloggare/

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder. Skulle inte vilja paddla utan våtdräkt så jag är mäkta inponerad av bilden där det är kortärmat och kortbent på brädan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Välkommen hit :) Jag paddlar sällan utan våtdräkt utom i juli och augusti om det är riktigt varmt.

      Radera
  6. Vilka vackra bilder från eran SUPtur. Ser väldigt roligt ut och svårt för en som inte kan hihi
    Dom platserna ska jag titta var dom ligger. Ibland kör vi 25:an, fast aldrig stannat. Vill inte hamna på en grusväg som inte går att vända på bara hihi

    Kram Yvonné

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stranden vid Simlången (Simlångsdalen) är fin och så även Torvsjön i Skedala skog, kallas för Ön. Välkomna till Halmstad!

      Radera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!