7 nov. 2016

En bra söndag!

Först ut i skogen för att plocka lite av skogens skafferi. Det blev en hel del smörsopp som följde med hem, så gott! Det blev lite i torken och lite som jag stekte hårt och bara åt upp för att det är så gott.
 
Smörsopp
 
Eftermiddagen hos mamma gick undan, inte en bild tagen, katastrof! Men mamsen var glad, mest över att Alice kom o hälsade på och gladast blev hon för ett par inramade bilder på Alice som hon fick av Michelle. Vi andra och våra presenter var liksom bara bonus... Jag kokade kaffe o serverade tårta till gästerna o tog hand om disken innan vi åkte hem.
 
En äldre bild på Alice o gammelmormor
 
Innan vi åkte till mamsen så var vi och beställde lite nya vitvaror som kommer imorgon. Det blev en Cylinda induktionshäll, en Asko inbyggnadsugn och en Siemens tvättmaskin. Tvättmaskin har jag saknat den senaste veckan, vill ju tvätta undan allt innan vi åker.
 
 
Canon EOS 750D 18-135mm F3.5-5.6 IS STM
 
Som om jag inte hade slösat tillräcklig råkade jag klicka hem en kamera idag. Det blev en Canon EOS 750D och till våren får det bli kurs för Roger Bengtsson, hans bilder hittar du på här http://www.digitalfotoroger.se/ 
 
Nu är det måndag igen och en massa jobb måste bli klart innan vi åker, aldrig är det någon som bara kan "ta över" utan man får jobba in allt som skall göras, och jag kommer ha en massa att göra när jag kommer hem, men men... Benidorm är värt det! Nu är det bara tio dagar kvar innan vi åker :-)


10 kommentarer:

  1. Grattis till skörden av smörsopp ... härligt! Och grattis till nya kameran också ... bra köp! Dina fina bilder kommer att bli ännu bättre!
    Så trevligt med födelsedagskalas - mysigt när släkten kan samlas :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på att jag mest tar mobilbilder numera så hoppas jag att de blir bättre 😊 Kram kram

      Radera
  2. Svampen såg god ut, men fy vilken dyr helg. Tur svampen var gratis.
    Kram😀

    SvaraRadera
  3. Svampen såg god ut, men fy vilken dyr helg. Tur svampen var gratis.
    Kram😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda som var gratis denna gången var hällen, vi fick en ny på garantin men vi får ju självrisk på saneringen så... svampen var jättegod :-)

      Radera
  4. Åh, grattis till kameran, ser fram emot dina fina bilder! Och hade det bra på resan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir nog inte så mycket bättre innan jag gått kursen :-)

      Radera
  5. Visst är det lätt med mobilen och ta bilder med den...men en riktig kamera gillar jag att ha med mej på våra resor:) Blir kul att se dina bilder också:)

    SvaraRadera
  6. Kul med en ny kamera. Grattis till köpet!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!