3 mars 2017

Abstinens...

Hur kan man få abstinens bara på några dagar? Jag pratar naturligtvis om att få åka ut med husbilen! Men lätt att bota, så vi packade ihop oss igår kväll och åkte en kort tur, in till ställplatsen i stan 😂. Varför inte liksom?! 
Promenerade in till centrum för att köpa lite frukt och grönsaker. Mangold & svamp ska jag ha till biffen ikväll, lite stekt lök o beasås till det och det blir en festmåltid! Källartrollet jobbar till sent så jag får roa mig på egen hand idag.
Jag gillar promenaden mellan ställplatsen och centrum, vacker ligger den längst med Nissan.
Äntligen så har fotokursen börjat!
Kort skärpedjup var en av läxorna
Jag tycker det är svårt att få riktigt bra skärpa, tips någon? Längtar till nästa måndag, då ska vi jobba med slutaren och exponeringstid.

16 kommentarer:

  1. Visst kan man vara turist i sin "egen stad".
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Bra idé att vara turist i hemmastaden :) Skulle jag gärna vara i min stad också, men avsaknaden av någon bra plats att stå på får mig på andra tankar...
    Liite avundsjuk är jag på dig - både ute med husbilen och fotokurs! Antar att det är kul på kursen - kul att leka lite med kameran och testa sig fram. Fina bilder!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superkul att lära sig att använda kameran på riktigt. Imorgon är det dags för andra sammankomsten! 🖒

      Radera
  3. Klart man kan göra det 😄Ni gör som oss...vi har vår stadscamping o ställplats några hundra meter från oss...där brukar vi stå 😉. Ni gjorde rätt 🚍Ha en trevlig husbilshelg ☺

    SvaraRadera
  4. Fina bilder, förstår att det är kul med fotokurs! Men står ni på småbåtsföreningens ställplats? Öppet?
    Vi är också hemma, fast ute på öarna...förkylda och eländiga, bara att mysa i husbilen😃

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi stod i stan vid Kajskjulet, läs här: www.citycamphalmstad.se

      Radera
  5. Det är gott när ägarna bor hos mig så jag behöver inte heller åka så långt vid varje tillfälle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har man lust och bo därute på uppfarten 😂

      Radera
  6. Va roligt med fotokurs! Skulle jag oxå vilja gå på. Jag började på en på distans förra året men den var riktigt dålig!! Man blir ju riktigt sugen när man ser duna fina bilder! Synd bara man glömmer så fort alla inställningarna :-D
    Såg kanske er stå på citycamp i fredags eftermiddag? Synd jag inte visste det bar ni, hade varit kul att ses! Till helgen blir det nog en liten smygpremiär för oss
    Ha de gott Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, jag skriver lathund till mig själv så att jag begriper och övar på att använda inställningarna, men inte lätt att komma ihåg vad som gav vilket resultat 😂.
      Ja, vi stod på citycampen i fredags 👍 Vi stöter säkert på varandra snart ska du se 😊 Ha en fin tur i helgen!

      Radera
  7. Vilken fin ställplats, den ska vi testa någon gång. Vad roligt med fotokurs, jag tycker också att det är så svårt med skärpan. Dessutom glömmer jag hela tiden vad jag lärt mig haha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Goa Imelda
      Du ska inte ha så stora krav på dig själv och fotandet. Du är jätteduktig😍

      Radera
  8. Tack fina Monica men du känner ju mig! ��

    SvaraRadera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!