24 aug. 2014

Vart tar dagarna vägen?

En vecka går väldigt fort har jag märkt. Jobbar man heltid och har hund hinner man inte med så mycket mer än att jobba och rasta hunden eller så gör man det, mitt schema är fullt i alla fall från morgon till kväll! Hann med ganska mycket även denna veckan, hinner bara inte blogga varje dag, prioritering heter det visst ;-)
I måndags blev det en tur till skogen med räkan, det blev en kombo av rasting och lite svampplockning. tisdags blev det lite linedance och sedan 25-årskalas.


Lillhönan kom hem och firade sin 25-årsdag, kanonskoj med lite ungdomar i huset!

Temat för festen var det ingen som kunde ta fel på :-)



Onsdag eftermiddag blev det en tur till Arenahallen och Titanicutställningen. Ångrar inte att jag åkte dit trots att jag var tveksam i början. Himla intressant och trevligt sällskap hade jag med mig! Å så lite hundträning på det...


Inför fredagens dans på Haciendan blev det lite dans här hemma med Madde, himla trevligt. Kvällen spenderades i skogen med räkan, fyllde korgen med goesvampar.
Det enda tråkiga med svampplockning är att man skall ta hand om den när man kommer hem. Torken går för full här hemma nu när det är så gott om Karl-Johan i skogen.


Tog husbilen till Haciendan i Fleninge i fredags, blev även en övernattning där, gött att bara gå ut å lägga sig efter en danskväll. Kylskåpet har krånglat för för oss så det blev till att åka hem och försöka fixa den och en lampa som hade gått. Källartrollet har blivit riktig händig, fixade allt så nu är husbilen körklar igen! Tack alla som kom med goda råd på husbilskompisar.se (Facebook är riktigt bra ibland alltså!)
Lördageftermiddagen spenderades i skogen med bästa sällskapet, Rexi och svampkorgen!
Kvällen var stillsam här hemma med Milla och en flaska bubbel ;-)
Idag har jag bara irrat omkring här hemma efter morgonens cykeltur, försöker komma ikapp med husgörat, så tråkigt! Tur att Agneta och jag skall mötas upp i skogen för lite svampplock i eftermiddag, det kanske t.o.m. hinns med en dans eller två här hemma.
Ha en fin söndagkväll och glöm inte att ta vara på tiden, den liksom bara försvinner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!