23 nov. 2014

Härlig slappehelg!

Det har verkligen varit en härlig slappehelg! 
Fredagkvällen spenderades på Gustav Bratt i Falkenberg där det bjöds på mumsigt julbord och senare på kvällen åkte vi ut till Långasand och la oss vid havet med bobilen.

Lördagen bjöd på en kall, vacker morgon med soluppgång och en härlig promenad i naturreservatet. Vi var ensamma på stranden ända fram till klockan tio då några stavgångare gjorde oss sällskap.
Vi skippade frukosten denna morgon och åkte istället ut till Ica vid Skrea strand och köpte oss lite färska räkor och aioli. Lite ägg på detta och vi var nöjda - smakade väldigt gott!
Lördagkvällen bjöd på mycket god mat och trevligt sällskap hemma hos Agneta och Lall i Listun. Räkan och hans syster Mercy busade runt och jag kelade hela kvällen med världens gulligaste kattunge. Nästan så jag fick lust att adoptera den!Söndagspromenaden tog vi inne i centrum då vi låg vid Norre Katts Park för natten. Lugnt och stilla och gott om plats. Kom plötsligt på att mitt pass gick ut, blev lite nervös då jag behöver det om några veckor. Det var bara att boka tid hos polisen för ett nytt. Skall inte ta mer än en vecka fick jag veta.På eftermiddagen blev det fixa lite i husbilen, laga lite mat, baka (fick bakat en riktigt god limpa glutenfritt bröd), och tvätta lite. Varför är söndagar så korta? Ha en fin vecka så hörs vi säkert till helgen igen! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!