15 feb. 2015

Granola (Müsli)

Blev sugen på att göra egen müsli, efter lite sökande med hjälp av Google så fastnade jag för detta receptet som jag hittade på 56kilo.se.

2 dl hackad mandel
2 dl hackade hasselnötter (jag tog cashewnötter istället)
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1 dl kokosflingor
1/3 dl hela linfrön
1 tsk ekologisk vaniljpulver
1 msk kakao
3 msk kokosfett (låt det smälta till flytande konsistens)
ev 1 msk ekologisk kallrörd honung (kan uteslutas)

Jag blandade även i kanel och kardemumma :-)

Blanda ihop allt och fördela på plåt. Rosta allt på 150 grader i ca 20-30 minuter (beroende på ugn, se till så det inte blir för bränt!) Rör några gånger under tiden. Förvara i tät burk!
Hittar ni frystorkade hallon i butik så är det gott att blanda i efter man rostat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!