22 jan. 2016

10 dagar utan blogginlägg

Hm, ser att ni inte ger upp utan tittar in här då och då.... många besökare mellan varven och jag som slarvar så med uppdateringar! Skäms lite över att jag inte uppdaterat på 10 långa dagar men det har helt enkelt inte funnits tid eller lust...
Det händer ju inte så mycket nu på vintern. Man jobbar, ute och rastar lilla räkan och umgås med lilla Alice när tillfälle ges.


Gammelmormor fick träffa Alice en dag i förra veckan

Agnetas katt spanar in småfåglarna utanför fönstret

I lördags så var vi och gick en långpromenad, Agneta o jag. Efteråt blev det go macka och fika hemma hos henne. Massor av småfåglar flög omkring utanför hennes köksfönster så katten var fullt sysselsatt med att spana på dem.

Denna veckan har gått av bara farten. I måndags var det storkok här hemma. Lagade mat till både oss och Michelle o Christofer. Då båda läser, jobbar och sliter med bebisen så det är det kul att kunna hjälpa till när det uppskattas. Mat uppskattas av alla!
I tisdags behövde Alice passas så då åkte jag dit, Vi passade på att besöka gammelfarmor också. 

Besök hos gammelfarmor

I onsdags blev det mer barnpassning men även inlämning av lilla räkan för en ny knäoperation. Korsbandet som hade gått av och blivit opererat blev inte helt bra. Trådarna hade flyttat sig så det hela behövde göras om. Men nu är han hemma igen, trött men lycklig.

I söndags var det toppenväder så då passade vi på att gå vid havet

Igår blev det storkok igen. Michelle tyckte väldigt mycket om det hon fick i tisdags så hon gjorde en ny beställning på mer mat. Så kan det gå om man lagar god mat. Men det gjorde ingenting alls, Alice kom ju på besök.



Idag ledig fredag, helt underbart! Låg och drog mig länge och sen blev det en promenad med lilla Bea nere på Gullbrannastranden.



Det har kommit upp en skylt vid skeppsvraket också...

Trevlig fredagkväll gott folk! <3

6 kommentarer:

  1. Sån¨t är livet... svårt att hinna med allt! Hon är såå söt lilla Alice - jag förstår att du vill vara med henne så mycket som möjligt!
    Så tråkigt med Räkan... hoppas nu det läker och blir OK!
    Fantastiska bilder där från stranden... WOW!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vilken sötnos jag hittade nu. Förstår ni är stolt över det lilla livet. Jag blev själv farmor för 8 månader sedan...det bästa som kan hända i livet:) Jättefina bilder utomhus också:) Ha det fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man måste själv uppleva det för stt görstå känslan! Mycket fint på din bling-bling blogg!

      Radera
  3. Vilka fina bilder! (som vanligt :) )
    Stackars lilla räkan hoppas hon kryar på sig fort och blir riktigt bra nu
    Ha de gott // Nilla

    SvaraRadera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!