9 maj 2016

Skedalaskog med SUP som huvudsyssla


Fint väder och en man som jobbar nästan hela helgen, då får man se till att roa sig på egen hand till och från. Fixade lite i trädgården och joggade min första runda för i år. Är det bara fint väder så är jag nöjd!

Agneta och hennes hund Mercy (Räkans syster)

När  halva ledigheten var slut blev det en tur med husbilen till lilla Torvsjön i Skedalaskog utanför Halmstad. Agneta provade att SUPa och tyckte det var jättekul, så även dottern Michelle som hälsade på med lilla Alice. 

Sjön ligger alldeles stilla, inte svårt att stiga upp tidigt för att få lite egentid här

En timmes paddling , alldeles ensam på sjön, ljuvligt!

Räkan trivs alldeles förträffligt!


Första gången Räkan får åka med på SUPbrädan!

Efter ett litet tag så gick det t.o.m. att få honom att spela "död hund"

Lilla Alice i mammas famn, kan man kalla det för picknick vid sjön?

Idag väntade jobb och träningsvärk. Men så fint väder vi fått, bara att tacka och ta emot! Nu är det dags att planera nästa husbilshelg. Mannen jobbar igen.... får kanske ta en tur själv någonstans, med hunden, husbilen och SUPen. 

Tack moder jord för all denna vackra natur!

6 kommentarer:

  1. Oj så vackert med den stilla sjön! Så härligt det ser ut! Vi har inte varit ute mycket med husbilen i år, men förra året blev det ju 365 dagar ;) Just nu njuter vi på husbåten istället. Det får blir lite husbilsturer i sommar och i höst ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan aldrig få för mycket av det goda! Snart åker ni ju runt i Istrien och gottar er, skall bli kul att följa!

      Radera
  2. Så härligt det ser ut!!!
    En sån vill jag också prova :-) Såg Gone Camping för ett tag sedan och då var de i Fylleån och paddlade på "supar", tydligen kan man hyra / boka det där. Får nog googla lite på det för det ser ju jättehärligt ut :-)
    Ha de gott i solen Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i Fylleån provade jag första gången. Sen va jag fast 😉 du hittar info här: http://www.kitekalle.com/sup.html

      Radera
  3. Vilka härliga bilder. Förstår att ni njuter. Det där med SUP ser intressant ut, såg några sådana i Spanien. Husbilsturer när andan faller på är mysigt, än så länge ska vi "jobba" på hemmaplan. Ha de gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobba på ni, min trädgård växer igen lite för varje år som går, jag skyller på husbilslivet 😉 ha det bra!

      Radera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!