5 nov. 2015

Älskar husbilsbloggar!

Ikväll tittade jag in i Facebookgruppen Husbilskompisar, har inte varit där på länge. Ibland blir det för mycket ... då tar jag en paus. Hittade bland annat inlägg på två tuffa tjejer som bilar ner till Spanien med var sin husbil, läste nästan alla inlägg, sjukt kul att läsa vad de hittar på på vägarna, mycket! kan jag lova - skrattade för mig själv över allt dråpligt som de varit med om. De heter Carina och Birgitta, känner dem inte men grymma är de! Vet inte om de bloggar, deras blogg hade varit Nr 1 då de skriver så roligt och verkligen bjuder på sig själva.
Hittade även en sammanställning på bloggar där folk övervintrar i sydeuropa och bloggar, många av dessa följer jag redan men några var nya. Tack till Freedomtravel (En superblogg!) som sammanställt dessa. Här är länken om du också vill följa några husbilar och läsa om deras äventyr;
Övervintra-i-sydeuropa-med-husbil-14-bloggar-att-folja 



Själva åkte vi ju till Benidorm över julen, stannade i tio dagar och åkte sedan hem igen, så värt! I år fegar vi lite då räkan varit sjuk men vi får väl se om vi kommer iväg och vart det i så fall blir... Förra året bodde vi på Camping La Torreta som var lagom liten, där trivdes vi bra! Nära till strandpromenaden, butiker och grönsakshandlare.
Man kan inte annat än längta när man ser förra årets bilder...... ljuvligt med bobilsliv! Vill du läsa om vår resa hittar du inläggen HÄR.

2 kommentarer:

  1. Helena och Peter med bloggen Freedomtravel har jag följt i några år... verkligen en toppenblogg!
    Nu ska jag följa upp länken från er julresa förra året :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen en toppenblogg! Snart väntar en ny liten resa för oss, spännande! Kram Anki, ses snart inne hos dig!

      Radera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!