21 feb. 2016

Solen tittar fram ibland

Ja, när solen tittar fram får man passa på att ta en sväng ute i naturen! Bor man nära havet så som vi gör så blir det naturligt att gå en hel del promenader där. Vi varierar oss lite, här nedan vid Fylleåns mynning i Trönninge.

Klarblå himmel vid Gullbrannastranden

Men jag åker gärna till skogen också. Finns det en sjö i närheten så är det ett plus.
Idag blev det en tur till Gyltigesjön utanför Simlångsdalen tillsammans med Marianne. En tur på Hällabäckstigen (den gula slingan) blev det också. Bara tre km lång men tog ca en timma att gå.

Vandringsleder på mellan 3 och 12 km finns att välja på.

 Hällabäckstigen, 3 km i härlig natur

Gyltigesjön, nere vid badplatsen.

Alice har också hängt med mig en hel del. När hennes mamma behöver skriva på sin uppsats eller träna så passar jag henne gärna. Ja, så fort jag får ett tillfälle faktiskt! 


Det har varit en vecka med en hel del jobb, ledsna och glada stunder. Som tur är så blandas dagarna med glädje och sorg. Man hade nog inte uppskattat de små sakerna om alla dagarna hade varit som i tisdags, när det blev räkor och champagne mitt i veckan. Nu väntar en ny vecka, och imorgon är det pysseldags med tjejerna igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!