25 juli 2015

Mali Lošinj

Igår var det lite svalare och vi tänkte att då förflyttar vi oss till Mali Lošinj. Här har vi aldrig varit förut trots att jag kommer ca 70-80 km härifrån, från en liten by som heter Frantin (Cres) och som man bara kommer till via Beli eller via båt.
Vi tog färjan mellan Valbiska på ön Krk och Merag på Cres som kostade 281 kn enkel väg. Överfarten tog inte så lång tid och från färjan kunde jag se Beli, där jag tillbringade många sommrar som barn.
Vi hade inte riktigt koll på vilken camping vi skulle välja så vi åkte runt och tittade, fastnade för Camping Poljana som ligger ca 4,5 km utanför stan.
Rent och snyggt och många härliga platser att välja på. Vi valde en plats i skuggan framför de lyxiga i solen. Det räcker med 30 grader på natten... En AC ligger högst upp på önskelistan nu!
Det blir många dopp, kan inte minnas att havet varit så här varmt någon gång tidigare, badkruka som jag är så kommer jag ihåg just det men glömmer mycket annat. Det är minst 27-28 grader varmt i vattnet, så härligt!

En lösning när det skall få plats många bilar

Staden Cres från höjden

2 kommentarer:

  1. Många sköna bilder... den sista är alldeles fantastisk... såå vackert!
    Ha det fortsatt gott!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!