17 juli 2015

Zell am see

Nu styr vi kusan mot Zell am see. Har alltid velat åka hit. Vi tar in på Camping Seecamp Zell am See. Det är varmt så vi går ner till sjön för ett dopp, här kan hundar bada överallt utom på anlagda "badstränder", ett himmelrike för räkan!
Döm om min förvåning när botten av sjön är ren lera. Hm, här får vi allt hitta ett annat ställe att bada på. Räkan bryr sig inte så mycket utan hoppar glatt i ändå.
Kvällen är frisk med både lite åska och lite duggregn, paraplyet behövs dock inte.
Vi går in de ca 3 km in mot city för lite krubb, vi stannar till på Deins & Meins. Sandro beställer en pizza och jag en hamburgertallrik Mexicana utan bröd, den bästa hamburgaren jag någonsis har ätit! Servitrisen erbjöd mig extra sallad vilket var lite överflöd visade det sig, men väldigt gott!
Det blir inte mycket bilder denna kväll, kanske för att jag jämför detta ställe med det förra och det går ju liksom inte.



Morgonen dag två är sval så vi promenadjoggar runt sjön, tar oss ca 2 timmar med stopp för nåra bad för den fyrbenta.
Idag går vi bort till piren där räkan gärna hoppar i och underhåller folk med hans magplask. Idag blir det även ett dopp för mig, varmt och gott i vattnet.
Nu är kvällen här och ny åska på väg. Dags att göra sig i ordning för en tur in till stan igen.
Glöm det! Hann inte mer än ut ur duschen så blåste det upp till storm. Alla plockade in sina grejer. Åska, regn och värsta blåsten kom från ingenstans.
Det fick bli pasta och köttfärssås hemma i husbilen ikväll. Regnet smattrat på gott så det blir en tidig kväll i bingen. Imorgon drar vi vidare söderut... vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!