20 juni 2015

Sommarplanering

Ja, nu är det hög tid att grovplanera sommarsemestern. Denna helgen har gått åt att googla platser och bilder när källartrollet har jobbat. Inget midsommarfirande här inte!
Tyskland är ju oundvikligt och här finns massor av små härliga byar och städer att besöka. Österrike kommer vi också att göra ett stop i, inte riktigt bestämt var än, men jag har mina aningar. Bled i Slovenien är ett måste! Denna gång åker vi också till Ljubljana hoppas jag, där verkar väldigt fint.
Vi kommer att dra ner till Kroatien och ön Krk igen för där trivdes vi bra men även Mali Losinj är inplanerad. Ön Cres har jag inte besökt på många år så det skall bli ett trevligt återseende.
Italien, javisst! En önskan är att åka till Quique terre men vi får väl se om vi orkar med detta. Hemvägen hoppas jag går lite mer via de bergiga trakterna, jag har några favoriter. Vi får se vad det blir, man får inte planera för mycket för vädret bestämmer ju till slut vart vi åker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!