25 okt. 2015

SUP-söndag

Det blev ingen utflykt med husbilen för vår del i helgen då lilla räkan fortfarande inte är riktigt bra i knät. Jag själv har dessutom jäkligt ont i ryggen... 
Men inte kan man bara sitta rätt upp och ner och inte göra någonting?! Så jag och Marianne köpte oss varsin SUP-bräda på Biltema och gav oss ut å paddla idag. Sol, lite vind och härliga höstfärger mötte oss i Simlångsdalen.


Glada, förväntansfulla och påpälsade gav vi oss ut på vattnet MEN vilka ostadiga brädor vi fått tag i.... hjälp! Detta va ju inte alls vad vi tänkt oss eller vad som utlovades i produktbeskrivningen? Efter en tuff timma på sjön paddlade vi in till strandkanten och lapade sol istället.


Imorgon blir det att reklamera denna vingliga bräda, hoppas bara att de inte krånglar för då blir jag galen!
Marianne letar redan efter ny bräda med telefonens hjälp. Kanske får vi ge upp önskemålet om en upplåsbar bräda som vi kan ta med oss i husbil/husvagn/båt. En bräda ska vi i alla fall ha!

3 kommentarer:

  1. En helt underbar dag fast väldigt vinglig tur med trevligt sällskap det får vi göra snart igen kram

    SvaraRadera
  2. Varför inte köpa en kanot ihop? Kram:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du å jag eller jag å Marianne? Vi har köpt en ny SUP igen :-)

      Radera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!