4 okt. 2015

Tjejcamping i Malmö 2-4 oktober

Tjejligan drog ner till Malmö! Då det inte var klart om husbilen skulle hinna bli klar bokade jag en fembäddsstuga till tjejligan. Naturligtvis ringde firman samma dag som jag bokade och betalade stugan att bilen skulle vara klar på fredag! Typiskt, men det gjorde ingenting alls. Ibland är det nyttigt att tränga ihop sig och förstå hur bra man har det med lilla skrutten. Ja, vi skulle ju inte bott alla i den i alla fall utan då skulle två bo i husvagn men ändå.
Jag och Michelle åkte via Hässleholm för att släppa av källartrollet som skulle hämta hem husbilen och sen drog vi ner till Malmö för att inviga helgen med en god falafel på The orient house of falafel nr 1. Mums, gott gott! Nu var vi redo för en slappehelg.
Väl framme i stugan började vi röja (läs diska då tallrikar inte var rena), inte fanns det muggar å glas till fem personer heller, dåligt, men vi överlevde. Men, det fanns dusch och toa i stugan, alltid något!
Marianne å Agneta kom lagom till kvällsmaten och Nathalie en stund innan. Pulled Beef och lite röror blev det till kvällsmat. En massa bubbel också förstås.
God omelett med purjo & skinka och sallad samt grön ärtsoppa med wasabi blev det till lunch i solen

Har ni sett vilken mage, jisses allena - och det är två månader kvar tills lilla Banuffi tittar ut. 

Lördag bjöd på långfrukost, loppisar, långlunch hemma i stugan, eller rättare sagt utanför stugan i solen och promenad när vi väl orkade resa på oss.

På kvällen njöt vi först av solnedgången, fotbad och sedan av god ostbricka med tillbehör. Härligt att bara göra ingenting och lata sig för allt vad man är värd! 

Det växer massor av havtorn längs havet i Limhamn


Söndagen bjöd mig på en dimmig morgonrunda längs havet och väl hemma åt vi av alla rester efter kvällen innan, en riktigt god frukost med andra ord. Agneta o Marianne åkte hem till Halmstad och jag och tjejerna stannade kvar för lite shopping på Mobilia (Nathalie behövde höstskor), långpromenad i Pildammsparken med räkan och sist men inte minst avslutade vi helgen med sen lunch på restaurang Laziza, en libanesisk restaurang som jag verkligen kan rekommendera!



Ja, och nu vet ni att jag skall bli mormor, det ser jag verkligen fram emot! Bebisen är beräknad att komma runt 10:e december så det blir till att fira jul och nyår i Svealand i år! Men vi ska nog hinna sticka iväg i november och få lite sol om vi har tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!