19 okt. 2014

Hemlagat!

Gillar hemlagat bäst! Det är inte alltid jag som lagar mat här hemma och det behöver inte vara något utöver det vanliga heller, men oavsett, så gillar jag hemlagat bättre än att köpa färdigmat. Fast ibland slinker en grillad kyckling från Ica ner också, det skall jag inte sticka under stolen med!
Igår kväll blev det vitkålsoppa med frikadeller och när jag ändå höll på så gjorde jag biffar i svampsås. Egenplockad, torkad blandsvamp blev det denna gången.
Idag blev det lite brödbak och mumsig blomkålsgratäng med mycket ostsmak (så att biffarna fick lite sällskap på tallriken).

 
 
Jag använder bara riktigt smör när jag lagar mat (alternativt bra kokosfett) men till goda sallader använder jag gärna olivolja eller smaksatt rapsolja från Österlen. Ja, detta var vad jag handlade när jag var på Österlen för 2 veckor sedan.
Happy sunday evening!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!