21 feb. 2015

Fröiga frukostbullar

Ett av många recept jag hittat på 56kilo.se. Besök sidan för att få inspiration! Åse bjuder verkligen på riktigt smarriga recept! 
Själv tål jag inte alla sorters hasselnötter så dessa byter jag ut mot cashewnötter denna gången. Originalet ligger HÄR

  1. 2 ägg
  2. 1 dl yoghurt
  3. 1 dl keso
  4. 0,5 dl smält kokosfett (eller annat fett)
  5. 1 dl mandelmjöl
  6. 1 dl grovhackade cashewnötter
  7. 1 dl pofiber
  8. 0,5 dl solrosfrön
  9. 0,5 dl linfrön
  10. 2 msk fiberhusk
  11. 2 tsk bakpulver
  12. 1,5 dl hett vatten
  13. 1 tsk havssalt
  14. sesamfrön + uppvispat ägg

  1. Vispa äggen fluffiga, vispa sedan ner yoghurt, keso och det smälta fettet.
  2. Blanda de torra ingredienserna och vispa ner. Häll på det heta vattnet. Låt allt stå och svälla i minst 5 minuter.
  3. Sätt ugnen på 200 grader och rulla försiktigt till bullar med blöta händer, lägg på bakplåtspapper och pensla med uppvispat ägg och seamfrön.
  4. Grädda mitt i ugnen i ca 25 minuter. (Givetvis generellt så håll uppsikt över dem så de inte bränns)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!