11 apr. 2016

På tur med Carina & Ellen

Vi har pratat om det sedan i februari månad, att vi skall ut en helg, bara vi och hundarna. Så fick det bli! Så i fredags packade vi bilarna, jag min och Carina sin och åkte iväg till Skåne.

Efter mycket om och men hamnade vi i Landskrona. Parkerade bilarna nere i hamnen och tog en sväng bort till hundslingan vid Citadellet.

Hundarna fick springa av sig i hundrastgårdarna och sedan fortsatte vi vår promenad genom koloniområdet och bort till parken. Våren har kommit lite längre i Landskrona än hemma i Halmstad.

Efter lite diskussioner var vi skulle sova över åkte vi till Lundåkrahamnen, Vi hoppades på en fin kväll med sol. Vi var dessutom hungriga!

Vi dukade upp inne hos Carina med en massa ost, salami och annat gott och högg i, det hade börjat regna så vi väntade med att gå till automaten och betala.
Men, det klarnade upp så vi fick en kvällspromenad med hundarna innan kvällsmaten.

Jag bjöd på kyckling och sötpotatissallad med granatäpple. Mumsigt!

Det var ganska fullt i hamnen & lördag morgon bjöd på strålande sol! Vi satt ute länge innan vi begav oss... drack både kaffe och åt frukost.

Vi åkte till Råå och ställde bilarna i småbåtshamnen, tog bussen in till Helsingborg och tog färjan över till Helsingör! Vovvarna skötte sig exemplariskt!

Visst är det härligt när man siktar land?! Fina slottet i bakgrunden och fina Carina i förgrunden.

Det finns en del vackra gränder här, har faktiskt missat denna tidigare

Vi tog strandpromenaden bort till slottet och grönområdet så hundarna fick rasta av sig. Efter det blev det MAT! Hungriga och törstiga satt vi oss på torget och beställde lite gott. Solen kom och gick och det kändes verkligen att det var vår.

Mätta och belåtna promenerade vi gata upp och gata ner tills vi fick nog och tog sedan båten över till Helsingborg igen. Mer sol i Helsingborg väntade, tog en liten bubbel längs ån på väg tillbaka till bilarna.

Det blev en härlig kväll i solen och senare i bilen.

En filt är ju alltid skönt att dra på sig, vårsolen är ju inte så varm som den ser ut, eller hur?! Det blev varm gulaschsoppa till kvällsmat som Carina bjöd på, mums!

Söndagen bjöd också på en hel del sol. Här tog jag och räkan en promenad upp till vattentornet medan Carina och Ellen tog en cykeltur.
Frukosten smakade extra gott efter promenaden, fick t.o.m. lite kraft att stöka om i skåpen så det blev stadigare för glasen och tallrikarna.

Vi avslutade helgen med lite shopping på Väla. Två t-shirts, två kaffekoppar och lite annat smått till husbilen. Larmet som jag köpte installerade jag idag. Med självhäftande tejp och lite vilja går allt!

Ha en fin vecka där ute! Hoppas vi ses snart ute på vägarna...