24 jan. 2015

En lördag i januari

Tiden bara rinner iväg, snart är januari slut och jag hinner inte riktigt med. Mycket på jobbet och mycket här hemma som jag skulle behöva fixa med men men... Jag lägger tiden på min lilla räka :-) 
Idag blev det i alla fall lite bakat och lagat här hemma, efter många  timmar ute i skog och mark. Källartrollet jobbar alldeles för mycket även han, saknar honom ikväll <3 
Jag får trösta mig med lite ost och kex. Har bakat både ostkex och frökex i eftermiddag och nu står frukostbullarna i ugnen, denna gången smaksatte jag dem med lite oregano, timjan och riven ost (typ parmesan).
Får nog äta lite av middagen också, vi hann inte äta den ihop ikväll och jag har bara ätit en macka på hela dan, ooops! Det blev blomkålsgratäng med lövbiff smaksatt med stekt vitlök i gräddig svampsås. Enkelt att slänga ihop och supergott!

Det har snöat i princip hela dagen! MEN jag längtar efter våren! 
Önskar dig en trevlig helg! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!