29 aug. 2015

Viltboden Deli, gårdbutik och camping

Vi åkte en fredag eftermiddag för att vila, plocka blåbär och bara ha det så där gott som man kan när man ligger vid en stilla sjö. Vi hamnade på en charmig liten camping vackert belägen vid Skärshultssjön i Hylte kommun. Jag vet, Hylte låter ju inte upphetsande men där vid Skärshultssjön är det riktigt mysigt! Vi var dessutom nästan själva, där var bara några husvagnar och så vi. Det blev långpromenad med den håriga så fort vi installerade oss. Det fanns massor av blåbär i skogen så promenade runt sjön tog längre tid än vad jag trodde, plockad och åt ju en massa bär på vägen. 
 
 

Kom tillbaka till campingen precis innan gårdsbutiken stängde. De har väldigt god korv och salami, köpte även lite annat gott som ost och lite röror. Det fick bli vår kvällsmat och så lite bubbel till. Mumma!



Efter kvällspromenade gick vi ner och satte oss och tog ett glas vid sjön, så mysigt! Solnedgången var vacker, precis som den alltid är.


Blev bara kvar en natt då källartrollet skulle jobba. Men hit kan jag tänka mig att åka igen. Kommer man tidigt så kan man även äta inne på restaurangen. Här kan du läsa om Viltboden Deli.
Vi åkte vidare en kortis till Brearedssjön utanför Simlångsdalen, grillade lite korv till lunch och Sandro fick vila inför nattskiftet som han skulle gå på klockan sex. Jag passade på att ta en promenad till Danska fall genom skogen, satt och lyssnade på vattnet som forsade, hoppade mellan stenarna och busade med räkan.
 
Det var ju ett tag sen detta här, så nu försöker jag komma ikapp med uppdateringarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!