11 okt. 2015

En födelsedagshelg utan min fina räka

Rexi har varit halt under en tid och efter ett antal veterinärbesök så konstaterade man att korsbandet var skadat och att han behövde en operation. Sagt och gjort, så blev det i fredags. Men så trist och tomt det är när vovven inte är hemma! Tog en tur i skogen med äldsta dottern, men det va inget kul att va i skogen utan räkan så vi åkte hem igen. Äntligen söndag och om allt är som det ska kommer han hem idag!
Under fredagskvällen blev det även lite pyssel. Jag hade sett en dekoration när vi var i Malmö häromsistens och besökte Erikshjälpen. En höstgren som hängde i deras fönster. Gjorde mig själv en sådan som nu pryder fönstret ut mot altanen. Är mycket finare i verkligheten än på bild, så jag är riktigt nöjd.

Lördagen kom och så även min födelsedag. Bestämde för längesedan att vi skulle iväg med husbilen istället för att ha kalas (jag gillar faktiskt inte kalas något vidare) men vi stannade hemma då Rexi var inlagd och vi ville vara hemma ifall han fick hemlängtan...
Bestämde oss för att ta en tur till Gekås i Ullared och shoppa lite. Kön slingrade sig lång i samhället så vi åkte därifrån utan att ens parkera. Gekås i all ära men jag tänker inte stå i kö i timmar för att komma in, där går gränsen!
Vi bestämde oss för att åka till Falkenberg och vår favoritfiskbil för att inhandla färska räkor men tyvärr så var där stängt, så vi åkte vidare... tog kustvägen tillbaka till Halmstad. Förbi Särdahls kvarn där vi gjorde ett stopp. 

Här fanns massor av gott och fint så en del fick följa med hem, bl a mousserad rabarber- och citrondricka, så god! Fick även med mig lite te, vitlöksmajonnäs, salt med smak av ramslök, ekologisk äppelsylt med kanel och lite annat smått och gott. Besök deras hemsida så får du se hur fint där är och vad de har att erbjuda. www.sardalskvarn.se

Fortsatte mot flygstaden där fiskbilen var på plats så jag fick inhandlat mina räkor. De stängde när vi hade handlat klart, ibland skall man ha tur. Handlade lite på Willys och åkte sedan hem.
På kvällen kom den äldsta dottern igen för att umgås lite och fira sin mamma förstås, så vi fick lite sällskap och hjälp med att äta upp räkorna (vi lyckades inte att äta upp allt ändå). Med sig hade hon god Lindtchoklad som vi gottade oss med till teet på kvällen. Tidigare hade jag både fått blomma och fin lykta i present. Tack fina Michelle!
Källartrollets fina rosbukett fick också pryda bordet. 
"Lillan" saknades i vanlig ordning, hon har alltid en massa för sig och just denna helgen var hon hos David i Stockholm. Men hon ringde och sjöng så fint (tvingade sina vänner att göra detsamma) så mamma kände sig inte bortglömd.... inte alls. En videofilm som hon knåpade ihop och postade på FB visade mig att vi skulle gå på musikal tillsammans i Malmö, det ser jag fram emot! Tack Nathalie!
MEN nu är det som sagt söndag och jag väntar på att telefonen skall ringa och veterinären säger att vi får hämta lilla räkan med fåntratten. Måste få pussa på honom en liten stund innan det är dags för en SUPtur med Marianne o Co nere i Hjörneredssjöarna.

Önskar dig en fortsatt fin söndag! /Imelda

2 kommentarer:

  1. Vet ju att Rexi är hemma igen... hoppas nu allt går fortsatt bra... och det är klart det gör.
    Ullareds... hm... inget för mig som avskyr att trängas och att köa! Särdahl kvarn ser mycket trevligare ut!
    Det blev fint med den fina höstgrenen och det blev visst en bra födelsedag i alla fall :)
    Önskar dig en fortsatt bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hälsningen! Ja, han fick komma hem igår kväll, vilken lycka för oss alla! Kan varmt rekommendera Särdals kvarn, där hittar man massor av gott! Ha en fin vecka du också, kram.

      Radera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!