19 okt. 2015

SUP - superrolig träning för hela kroppen

Stand up paddling - En ny kul grej som jag aldrig trodde jag skulle fastna för! Jag gillar ju inte att bada, tycker alltid att det är för kallt. Lägg till att man av olyckshändelse kan bada med kläder på... ja du fattar, det vill man ju inte. Nu på hösten är det dessutom kallt i vattnet.... MEN det är värt det, även om man plumsar i som jag gjorde igår.




När man paddlat en timme är det gott att sätta sig ner och ta en liten fika. I solen var det riktigt skönt! Att få vicka på tårna en stund är inte helt fel när man är nybörjare som jag. Man blir fort trött i benen av att stå och hela tiden hålla balansen.
 Igår paddlade vi i Gyltigesjön, så vackert å höstfint!

Förra veckan paddlade vi i Hjörneredssjöarna i Laholm, och innan dess Lagan. Lagan var mer spännande än vanligt då det blåste en del och vi fick vågor och motvind att slåss med. Nedan en bild från min första paddeltur i Fyllån bland stock och sten. Där fick man sätta sig på knäna ibland för att inte ramla då vattennivån var ganska låg och det fanns en del hinder i vägen.



Att flyta på vattnet är bara så härlig! Så nu är den stora frågan, ska man köpa en egen SUP och i så fall vilken? Vill ju kunna ha med den när vi är ute med husbilen så det lutar åt en uppblåsbar ifall det blir ett köp. Den som lever får se.... det är bra träning för mig i vilket fall. Ett bra komplement till Core och Yoga som också skall göra mig smidig och stark. Jag gillar egentligen inte att träna trots att jag lägger några timmar i veckan på denna så nödvändiga men tråkiga syssla.... Förutom ovan så löptränar jag ett par gånger i veckan för att få upp flåset, det går sådär. Vi hörs snart igen, ha en fin vecka!

Ps. På torsdag ska vi ta bort stygnen på den fyrbenta så planerna är att ta en tur till Skåne med bobilen till helgen. Skall bli så kul då abstinensen är stor.

3 kommentarer:

  1. Ser ju helt underbart ut! Men jag gillar heller inte att bada om det inte är +25 grader i vattnet :)
    Ha en härlig husbilshelg i Skåne-land �� //Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan varmt rekommendera dig att testa! Beroendeframkallande dock. Ljuvligt att glida fram på vattnet, stanna upp, se sig omkring och bara njuta!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!