31 dec. 2015

Nyårsafton... och ett händelserikt år!

Årets sista dag... Det har varit ett bra år på många sätt, men även ett tufft år för min egen del. Långtidssjukskriven hela våren och sommaren men efter ett klokt beslut att lämna en del arbetsuppgifter och prioritera mig själv och min hälsa så blev allt mycket bättre. Ångrar mig inte för en sekund! Nu väntar nya utmaningar... 

Resorna har varit många, innehållsrika och helt underbara. Att få åka omkring med mina två bästisar i husbilen är verkligen det bästa jag vet! Så tacksam att vi kan unna oss alla resor och upplevelser. I våras besökte vi Tyskland och bl a Schleswig med den bästa ställplatsen! Om den resan kan du läsa här. Vi gjorde även en tur till Vadstena, Stockholm och Kalmar, en helt underbara vecka blev det. Juni månad bjöd också på en massa roliga äventyr, bl a en tur till Ystad och en annan till Figeholm och Stensjö by

Stensjö by

Sommarsemestern bar ner till Österrike och Kroatien där vi hittade lite nya pärlor och fick uppleva härlig natur. Hallstatt var precis så fint som det ser ut när man Googlar och utflykten till Dachstein Salzkammergut gav oss den näst bästa naturupplevelsen denna sommaren.
Zell am see var lite av en besvikelse, hade förväntat mig mycket mer, det var fint men... Slovenien är vackert och Bled en favorit. 
När vi kommer till Kroatien så är jag inte så objektiv längre, ha ha ha. Men, jag lovar Mali Losinj som för övrigt har den finaste campingen, Camping Poljana och Otok Cres går inte av för hackor, byn Beli på ön Cres är sagolik och promenaden till min födelseby var en höjdare. Bästa naturupplevelsen bjöd bergen i Baska på, på ön Krk. En blåsig men solig dag gick jag och min fina Räka uppför berget som bjöd på en fantastisk utsikt!

Baška, Otok Krk

På hemvägen när vi åkte via Mosel stannade vi även vid Hunsrückhaus vid foten av Erbeskopf, jättefint, speciellt om man vill ut å vandra. Bernkastel-Kues gillade vi också jättemycket! Underbara sommar...

Bernkastel-Kues

Hösten bjöd på många härliga SUP-turer, det resulterade i att jag köpte mig en egen bräda som jag skall njuta av nästa år. Ser fram emot detta! 
Vinterresan gick även i år till Spanien och Benidorm, helt underbart!
Men bäst av allt så fick vi vårt första barnbarn, lilla Alice som kommer till oss ikväll. 


Nu fixa lite inför kvällen, menyn tror jag kommer att uppskattas av gästerna. Vad vi skall äta? Det får ni veta imorgon :-)
Gott slut alla vänner och en önskan om ett gott nytt år!


3 kommentarer:

  1. Detsamma till er :) Kram Nilla & Micke

    SvaraRadera
  2. Härlig sammanfattning :)
    Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Alltid bra att prioritera hälsan! Fina bilder, fin räka och vackert litet barnbarn! /Åsa

    SvaraRadera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!