1 jan. 2016

Slut på 2015 - början på 2016

Nu ni! Nu ska det hända grejer.... Efter veckor av slarv med maten så bestämde jag mig för att må så bra som jag gjorde innan vi åkte iväg på semestern (magen mår inte så bra när jag äter gluten och socker, och värken i kroppen blir värre), alltså återgår vi till glutenfri kost och minskar ner på godsakerna. Det blir inte svårt då helgerna är förbi och jag aldrig varit ett godismonster. Sista gluten- och sockerbomben bjöds det på igår kväll.

Kvällens meny;
Snacks till bubblet på eftermiddagen: Backonlindade dadlar, laxfyllda tunnbrödsrullar, linfröskorpor med choklad och hemmagjorda chokladgodisar.
Förrätt: Räkcocktail & smördegstwiststänger med smak av ost och chiliflakes 
Huvudrätt: Oxfilé med portvinssås, potatissnurror, ostfyllda portobellosvampar deluxe, sparris, svampknyten och baconlindad potatis.
Efterrätter: Pers explotion curd och en Bellini float (sistnämda mindre god)
Naturligtvis blev det en massa annat onyttigt snacks också...

Igår njöt både vi och gästerna av allt gott! Men idag är det ju en ny dag och då slänger vi eller ger bort alla onyttigheter som är kvar. 

Fina Alice sov gott i sin säng hela kvällen!

I år höll vi oss vakna så att vi kunde skåla in det nya året med Michelle och Christofer. Spelade spel och pratade till nästan kl ett. Det blev en supermysig kväll!

Påpälsad och klar för hemfärd

Nu gott folk är det dags att ta tag i det nya året, så planerna är redan igång för en ny resa, denna gången till tulpanlandet Holland med bl a ett besök på Keukenhof.
God fortsättning på 2016!

1 kommentar:

  1. Jösses så söt hon e :)
    Holland står oxå på min "resa-önskelista", ska bli kul att följa er på bloggen dit
    God fortsättning förresten :)
    Kram Nilla

    SvaraRadera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!