14 feb. 2016

Alla hjärtans dag... och en vecka till ända

I veckan var jag med på en pysselkväll som resulterade i att tjejerna lärde mig att sticka, tog många bilder men något gick fel och allt försvann från telefonen. Här bjuder jag på Maddes bild som hon tog på oss tre övriga. Men, nu har jag bestämt mig för att virka istället. Michelle har nämligen bestämt att Alice skall få en massa små virkade djur så så får det bli.



Lilla Alice och hennes mor är på besök vilket gör Alla hjärtans dag extra speciell. Det är inte ofta vi har nattgäster så det är extra roligt när Alice kommer och sover över!


Morfar och Alice

Söta, glada tjejen fyllde två månader igår.

Michelle lagade god Libanesisk mat till oss igår. Det blev falafel med myntasås, tabboulleh och hummus. Jag hjälpte till så gott jag kunde, gjorde faktiskt de två sista enligt Michelles instruktioner. Mums mums!

Tidigare på dagen blev det SUP premiär för i år. Marianne och jag åkte ut och tänkte SUPa på en sjö, ha ha ha vet inte vad vi tänkte men den va i alla fall så frösen som den kunde bli! Vi bestämde oss att åka till havet istället... plötsligt stannar Marianne bilen och kommer på att hon glömt paddeln hemma, alltså, vi två....
Men väl i Haverdal och Skallkrokens småbåtshamn blir det lite paddlande och fika med många goa skratt. Solen var med oss och Marianne tog t.o.m ett frivilligt dopp för att se om våtdräkten skyddade mot kylan i vattnet.






Ha en fin Alla hjärtans dag - Hoppas solen lyser även hos er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!