30 sep. 2014

Lugna dagar...

Det händer inte så mycket just nu för det har varit och är förkylningstider. Då får man helt enkelt ta det lite lugnt. En och annan promenad med hundvännerna blir det ju och så lite svampplockning. Hela familjens stora hobby har det blivit, hur det nu gick till.



Spring på åkrarna är ett stort nöje för både två- och fyrbenta. Här längst till höger har vi Sanna med hennes nya vovve Ozzy, en riktig tjockis - Ozzy alltså! :-)
I helgen var jag och Nathalie hos mor min, det blev lite lunch och ett parti Fia med knuff. När tre generationer kroater träffas och spelar spel går det hett till skall ni veta, värst är den gamle som fyller 78 år om någon vecka! Men roligt hade vi i alla fall (kanske för att jag vann flest gånger). 


Sötnosen i vintermössa. 
Den elaka lillasystern är ju hemma på besök så då får man stå ut med det mesta. Men hon uppskattas väldigt då hon är huslig och gärna bakar bröd åt oss och alla andra som vill smaka. Detta besöket har vi använt hennes energi till att röja i alla skåp och lådor så det har blivit flera rundor till Erikshjälpen och till tippen för henne. Vi andra är tacksamma för att det blir gjort!  


Mängder med taggsvamp plockades i helgen och en del trattkantareller också. De flesta som är ute verkar bara plocka gula kantareller och inte mig emot, jag får ju med mig en massa mer gott i korgen hem.
I helgen väntar en tur till Österlen med bobilen, det ser vi fram emot, räkan och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!