9 juli 2015

2 dagar kvar!

Semestern närmar sig med stormsteg. Nu är det bara två dagar kvar tills vi skall iväg, så glad och förväntansfull!  
Mitt källartroll jobbar nu sina sista nätter och sedan bär det av söderut. Själv packar jag så smått husbilen med allt som behövs för en månads semester och det blir en hel del. Man får ju inte glömma sina favoritkryddor, buljonger mm.
Jag har bakat en massa olika kex till ostbrickan bl a källartrollets favorit med parmesanost. Ostar hittar man ju överallt men sämre är det med glutenfria kex.
Nu skall det packas "mjölblandningar" till pizza, foccaciabröd, frullebullar och fröbröd jag tänkte baka i Omniaugnen, om lusten faller på vill säga. Middagsmat lagar vi ibland och då köper vi allt på plats men oftast blir det att äta ute av lokala specialiteter.
På planeringen finns nu Österike (Hallstatt), Slovenien (Bled och Ljubljana), Kroatien (Pula, Krk och Mali Losinj) och Italien (Qinque terre). Vi får se vad vi hinner med och vilket väder vi får, spännande är det i alla fall. Planerar att blogga när vi har Wifi där vi bor. 
Önskar er alla en härlig sommar! Glöm inte att vicka på tårna och kramas så ofta ni kan, jag skall pussa på mitt källartroll dagarna i ända <3

2 kommentarer:

  1. Spännande med dina blandningar... har du testat att baka i omnian förut?
    Önskar er en härlig semester och ser fram emot dina inlägg under resan!
    Kör försiktigt och ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Anki, jag har bakat i den förut med bra resultat :-) tack för hälsningen, ska försöka skriva efterhand som vi har Wifi tillgängligt. Kram

      Radera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!