12 nov. 2015

Dagarna springer på....

I söndags var jag och Marianne på en tur till Helsingborg. Lite shopping på Ikea och en sväng in på New Yorker på Väla. Eftermiddagen avslutades med en planka och babbel. Vet inte vem av oss som har mest dåligt inflytande på vem, spelar inte så stor roll, dyrt blir det alltid när vi två hänger. Utom när vi paddlar, då blir vi blöta ha ha ha.


I måndags så blev det en härlig föreläsning med Per Holknekt. En klok man som upplevt mycket här i livet, framgångar och motgångar, rikedom och fattigdom. Från att vara en framgångsrik affärsman till att förlora allt och bli hemlös och bo på gatan. Fantastisk föreläsning som grep tag om en och gav oss alla en tankeställare. 



Både jag och Rexi har börjat hos sjukgymnasten, han får vattenträning i bassäng och jag ska göra lite övningar för ryggen och så får jag ström två ggr i veckan som smärtlindring, tabletter tål jag inte så bra. Nu har vi en och en halv vecka på oss att kurera oss innan vi drar ut på tur. 


Nu är det sagt att vi skall helst gå i sand eller högt gräs med Rexi så att han använder sitt bakben mer, stretcha, massera och göra lite olika övningar skall vi också göra. I förmiddags var vi på stranden och tog en promenad, t o m solen gjorde oss följe. November är ju ingen höjdarmånad om solen inte är framme så man får vara glad när den visar sig.
Innan jobbet hann jag med att träffa Michelle och göra lite inköp till barnrummet. Det blev bl a dessa fina fairwoodmöbler. 



Nya tapeter är också inköpta och förhoppningsvis får vi upp dem innan vi åker iväg. Nu finns det mesta som behövs. Har jag sagt att det ska bli roligt att bli mormor? Jag längtar sååååå! Lilla bäbis som går under namnet "Banuffi" får gärna vänta på oss när vi kommer hem tycker jag. Alltid trevligt men en riktigt härlig välkomstkommitté. 
Denna vecka har även ett nytt bodelsbatteri blivit inköpt så nu är det bara gasolflaskorna som skall fyllas på så är bobilen startklar! Ja, det skall packas in lite kläder också.... 
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!