29 nov. 2015

Marknad och vandring upp till bergen

Det är inte alltid så bra att vara morgonpigg, vi var nästan på plats tidigare än utställarna själva. Marknaden var stor och där fanns allt mellan himmel och jord. Sandro hittade alldeles för mycket som han tyckte att han behövde.


Hemma igen åt vi en stadig frukost och lapade sol en stund. Eftermiddagen bjöd på en promenad upp till #bergen# ovanför stan.
Middag i husbilen och vila en stund på örat. Ikväll får det bli en långpromenad ner till stan.

Vad kan detta vara för en växt tro? Ser nästan lite "farlig" ut!

Temperaturen är behaglig på dagarna, runt 20-22 grader. Morgnarna och kvällarna är lite kyligare, då ligger det mellan 10-12 grader.

2 kommentarer:

  1. Morgonstund har guld i mun... stämmer tycker jag! Kul med lokal marknad... bland det trevligaste på semesterresor söderöver... ja enligt mig då :)
    Viken fin bild på dig!
    Här är ju blomman igen - den du frågade om på FB :) Jag gissar... som jag skrev där, att det är någon av kobrakallorna, men trots att jag googlat runt lite så kan jag inte hitta den. Hur som helst - fin är den, men samtidigt lite skrämmande...
    Ha det fortsatt gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är alltid uppe med tuppen. Den där blomman är riktigt fin men kuslig samtidigt. Hoppas du har det bra där hemma och att du inte blåst bort. Kram

      Radera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!