1 nov. 2015

Vilken pärs!

Fredagkvällen slutade i värsta paniken! Rexi, vår schäfer fick magomvridning. Jag var själv hemma då Sandro jobbade natten och skulle precis gå lägga mig, hade redan tagit av mig kläderna. Hunden började vandra, hulka och slicka frenetiskt på täcket som vi har liggande i sovrummet för att han ska få ligga mjukt (han opererades för en korsbandsskada för tre veckor sedan). Han började gny och dra sig mot ytterdörren. Det var bara att klä på sig och ge sig ut, han verkade ju inte må så bra. Väl ute började han äta gräs, massor av gräs, tänkte att han säkert ville kräka men fortsatte att hulka utan att det kom upp nåt. Ringde djursjukhuset för att höra vad som hunde vara fel, magsjuka eller magomvridning sa de, håll koll. Efter ett tag svullnade han upp på vänstersidan, jag fick smått panik och ringde hem en vän, kl va 23:15 så det kändes inte bra att väcka henne men hon kom så snällt. Hon titta på räkan och konstaterade att han såg ju ut som en tunna (hade svullnat upp ännu mer). In i bilen och ilfart ner till Helsingborg. Väl nere hade svullnaden lagt sig och Rexi var åter lugn.... Men en röntgen visade att tarmarna var gasfyllda och att det trogitvis hade varit en magomvridning som hade gått tillbaka av sig själv. Han fick stanna för observation över natten och vi fick åka hem, hemma kl 4.
Suck, orkade inte tänka på att vi skulle iväg om några timmar igen. Ringde djursjukhuset framåt 10 då de inte hört av sig och allt hade gått tillbaka visade en ny röntgen så vi kunde hämta honom kl ett, så härligt! 
Packade in oss i husbilen, hämtade räkan och drog vidare ner till Malmö. 
Vi står vid småbåtshamnen Lagunen. Vi är den enda husbilen här denna helgen, lugnt å skönt med andra ord. 180 kr med el kostar det att stå här. Man betalr smidigt i en automat som finns inne på hamnkontoret.
Vi beställde hem lite kinamat från restaurang Hong Kong efter dotterns önskemål, väldigt gott och väldigt stora portioner. Eftersom vi alla var trötta blev det en tidig kväll i bingen (fick övertala henne att stanna kvar och sova över hos oss).
Körde hem henne tidigt då hon skulle göra sig iordning och åka till kyrkan. Vi andra åkte tillbaka igen. Jag och räkan tog en härlig morgonpromenad och sen var det husses tur att ta en joggingtur. Själv plågas jag av ryggont så här blir det ingen jogging för min del.
Nu är det dags för lite frukost.... vi hörs snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!