7 maj 2015

Lite slött och trött men med lite mat i magen

Idag var det återbesök hos läkaren, sjukskriven maj ut. Har lite delade känslor om detta.  Jobbet springer inte iväg och saker och ting blir gjort ändå, även om det inte är på mitt sätt :-) Men nog om det!

Tittar på sommarbilderna från i fjol och minns alla fina platser vi besökte, här Möns Klint i Danmark. Så värt ett besök. Åk dit om du inte varit där.

Inte den bästa bilden men här finns fler på bloggen
 
Idag lagade jag en god lax i ugnen med beasåstäcke och till det hade jag getostgratinerad Pak Choi med lite ringlad honung över och valnötter. Sparrisen hängde med den också på ett hörn, här älskar vi smörstekt sparris så det kan man inte va utan när man har fisk.
I eftermiddags så kokade jag vitkålssoppa med frikadeller, den tar vi till lunch imorgon.

Funderar på att ändra lite på min blogg men har idétorka, får nog vara som det är tills jag kommer på hur jag vill ha det.
Nu snart dags för kvällsrundan med min fina räka. Tjingeling!


Rexi på vandring norr om staden Punat på ön Krk i Kroatien.
Fler bilder hittar du
här. Fast inte så många... jag var nog lite snål just den dan :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!