30 maj 2015

Regn och sol om vartannat

Källartrollet jobbar så vi är hemma trots att det är helg :-) Bobilen eller Skrutten som den heter får vila. Jag har varit lite duktig och städat min "walk in closet", minns inte när det gjordes sist och det behövdes kan jag lova!
Igår tog jag och Räkan oss en cykeltur ner till Lilla Böslid och runt till hästgården och hem igen, det är ca fyra och en halv kilometer. Lite lagom för honom att springa då han är  lös 2/3 och resten i koppel. När han är lös får han jaga mig i galopp annars så är det lugnt travtempo som gäller.
Idag har det varit lite skogsrundor, bakning (både lyckad och misslyckad), matlagning och en tur till Långsjön. Ikväll väntar en ny cykelrunda. Nu tittar solen fram, ser bli en skön kväll! Nu undrar du säkert vad det har med regn och sol att göra?! Jo, ena minuter skiner solen och i nästa öser regnet ner... man får helt enkelt pälsa på sig ordentligt när man går utanför dörren.


Ps. Glömde nästan, det har öppnat en ny ställplats på Lilla Böslid, får ta lite bilder och lägga ut till er andra husbilsfantaster. Men det kommer i ett annat inlägg. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!