15 okt. 2016

Kallt o blåsigt!

Efter att ha stängt ner datorn vid tvåtiden blev det en tur till skogen med min fyrbenta hårboll. Inte lika blåsigt i skogen som hemma i byn men riktigt kyligt!
Det gäller att passa på när solen är framme och jägarna inte är där. Man får ju passa sig nu i älgjaktstider!
Hittade lite svamp, med betoning på lite. Hade nog fler barr i håret än svamp i korgen 😂
Ibland undrar jag om markägarna förstör våra snampskogar med flit? Man bryter ju nästan benen av sig när man är ute numera och inte finns det mycket svamp heller längre. Kan ju bero på torka också 😜
Skörden räckte i alla fall till att göra svampstuvning och fylla 6 stora krustader, så gott! 
Inatt blev det dåligt med sömn, vet inte om jag skall skylla på blåsten eller på månen eller på att jag har ont i halsen och resten av kroppen? Får kanske trösta mig med en äppelpaj idag?!

Eller kanske med en god rom? Diplomatico är min favorit... Trevlig helg! 🍁🍄🍃

2 kommentarer:

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!