2 okt. 2016

Ronneby...

Vi lämnade Lönsboda och körde mot Ronneby. Vi gjorde ett kort stop i Karlshamn och tog en promenad på stan.
Vi blev lite matsugna så vi åkte ut till Kolleviks badplats och åt ute i solen.
 
När solen gick i moln åkte vi vidare till Ronneby. Riktigt fint väder så vi promenerade runt på stan i väntan på gospelkonserten som Nathalie hade bjudit in oss till.
 
Vackra gamla hus i kulturkvarteret. Riktigt mysigt att gå runt och kika in i de välskötta trädgårdarna.
Visst är de söta, de små pigvinerna! Man undrade ju lite när man såg varningsskylten ovanför trappan.

När vi körde in i city såg vi också ett vattetorn, tittar man noga då ser man en häst som njuter av utsikten 😂.
Det visar sig att det är rapparen Frej Larsson som äger det 114 år gamla vattentornet och som plaserat hästen däruppe som en kärlekshandling till ortsborna. Den blinkande hästen är en riktig snackis i Ronneby numera. 
Heliga kors kyrka, en vacker kyrka både på ut- och insidan! 
Detta var lite bilder från telefonen, passar på att blogga nu när vi kör hemåt 😘.
Skall titta vad jag fångade på bild med kameran när vi kommer hem senare idag.
Ronneby Brunnspark bjuder på vackra höstfärger ❤️ 

8 kommentarer:

  1. Ser fint ut! Lönsboda var jag flera gånger i som liten, eftersom min kompis morföräldrar bodde där. Ronneby var jag i en gång med mina föräldrar som liten också ;) (Kommer från Skåne)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det är bra o nyttigt att resa mycket som liten 👍

      Radera
  2. Hösten hemma i Sverige ser ut att vara jättefin och kul med Pingvinerna
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, september månad har varit varm å solig. Jag älskar alla höstfärgerna och extra fina när solen skiner :-)

      Radera
  3. Vilka jättefina bilder du visar:) Riktigt färgsprakande o superfina verkligen. Jag gillar också hösten...fina färger och härlig luft. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  4. Fantastiska färgsprakande bilder från Ronneby! Vi var där för några år sedan, tyvärr en av den sommarens varmaste dagar, så det blev bara ett besök i Brunnsparken :) Måste nog bli ett nytt besök någon gång...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina färger på bilderna! Ronneby har vi kvar att åka till, hur ska man hinna allt???

    SvaraRadera
  6. Tack snälla ni! Visst är det härligt att aldrig bli färdig med åkandet 😉 kram till er!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!