24 mars 2016

En utflykt mitt i veckan

I måndags efter jobbet tog vi husbilen och åkte till Ulricehamn Jag skulle hålla i en utbildning i Borås och mannen var ledig så det passade ju bra att kombinera ledighet med jobb!
Vi tog vägen om Ullared (utan att stanna på GeKås) och vidare mot Svenljunga, den vägen är betydligt trevligare än den om Varberg.



Stannade för en promenad vid Överlida camping. Såg ut att vara en mysig liten campingplats. 
Vi körde vidare och stannade även vid en fin rastplast. Här kan man verkligen njuta av sin fika en varm sommardag.



Nästa stop blev Ulricehamn och den fina parkeringsplatsen vid sjön Åsunden. Vi möttes av en härlig solnedgång. Här stannade vi även för natten. Nu hade jag nära till jobbet dagen efter.




Det blev en fin morgon, som vanligt var jag uppe med tuppen. Jag hann både att njuta av en morgonpromenad och ett par koppar kaffe innan jag fick skjuts till Borås.



När arbetsdagen var slut åkte vi till Falkenberg och la oss vid havet utanför Vesslunda naturreservat. En härlig promenad på stranden fick avsluta kvällen. HÄR kan du läsa mer om reservatet.



Jag hade inte så bråttom idag heller, började jobba först efter lunch så det blev en härlig morgonpromenad även här innan vi åkte hem till Halmstad igen. Vi följde den vita slingan i reservatet. Det har röjts upp här ordentligt efter stormarna som varit på västkusten. Morgonsol fick vi också, ett plus i kanten.



Räkan är extra glad när han får springa lös en stund, eller rättare sagt promenera lite lugnt. Eftersom vi inte hade bråttom kunde vi strosa runt länge.



Njöt av onsdagkvällen gjorde vi i Halmstad, vid Michelles kolonilott i Grötvik.
Medan hon röjde runt bland sitt ogräs så mös vi med lilla Alice. Middag fick vi också serverat av vårt källartroll, en väldigt god köttgryta.


Idag kom Nathalie hem från Malmö, hon passar på att njuta av Alice hon också. Hon växer så det knakar, så det gäller att passa på njuta av bebistiden. Denna lilla tjej har verkligen lyckats charma oss alla. 
Själv har jag behandlat mig hela dagen med min TENSapparat som ger mig smärtlindring mot min onda rygg. Hoppas att det lättar imorgon för nu när man är ledig vill man ju njuta lite, hade ju planerat att ge mig ut och SUPa lite och trädgården hade behövt sig en omgång också.... men men det springer ju inte iväg någonstans. 

GLAD PÅSK och ät inte för många ägg!

2 kommentarer:

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!