20 mars 2016

Härlig eftermiddag i solen!

Det blev en tur ut till Tylösand och Tjuvahålan. Vi gick en sväng längs Prins Bertils stig. Solen kämpade med att tränga igenom molnen och dimman, till slut så lyckades det!

Tog en kort sväng via cykelbanan och där hittade vi en leksaksaltare mitt i skogen

Knopparna är där, snart om några månader kommer de vackra blommorna!

De äldsta buskarna är 80 år gamla sägs det

Fina räkan får träna lite balans på stenarna

Soligt och skönt i solen

Vi körde ner till City Camp och ställde oss. Tog fram bord och stolar och åt lunch ute, den första i år. Efter det blev det ytterligare en promenad, denna gången bort till parken på andra sidan slottet. 

Lite tomt där borta på andra sidan nu när Najaden inte finns kvar.

Gullbrannastranden bjöd på en härlig solnedgång ikväll!

Ja, då var helgen över. Imorgon börjar en ny vecka, extra kort då påsken knackar på dörren. Det blir även en liten tjänsteresa till Borås på tisdag. Ha det gott tills vi hörs igen!

1 kommentar:

  1. Åh det där är ju hemmatrakter för mig! Min mamma har sommarhus i Tylösand och jag var där varje sommar när jag var liten. Har varit i Tjuvahålan och Rhododendronparken tusen gånger :)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!