31 mars 2016

Helg å sånt...

Ja då var påskledigheten förbi och nästan hela denna vecka också.... bara en arbetsdag kvar och den är ju inte lång, bara fram till lunch imorgon för min del.

Nathalie var hemma en sväng i påskas så vi passade på att umgås lite, tjejligan... Hon hängde naturligtvis hela ledigheten med sin syster och lilla Alice. Ovan är vi ute alla tre på promenad med räkan och lillprutt. Nathalie, jag och Michelle.
"Lillprutt" Alice hoppar gärna om hon får. En riktigt stark tjej!

Jag och Michelle hade en myskväll hemma hos henne i söndags. Nathalie hade åkt hem och våra respektive jobbade. Hon bjöd på en fantastiskt god ljummen sötpotatissallad med granatäppelkärnor som tillbehör till vår påskmiddag.

Recept finns här: http://www.twopeasandtheirpod.com/sweet-potato-pomegranate-salad/ Vi tog melonkärnor istället för pumpakärnor och skippade fetaosten då Michelle inte gillar det. 

Igår var jag och besökte min naprapat Gabriel, en fantastisk "fixare". Efter en del massage, stretch och manipulation så var jag nästan som en ny människa, just då. Idag känner jag mig mest mörbultad men det varnade han mig för. Fortsätter nu att göra lite ryggövningar och stretchar för fullt.
Idag på eftermiddagen gick jag och räkan en promenad på Gullbrannastranden och i naturreservatet i strålande sol! Fler sådana dagar tack!
Imorgon ser det ut att bli bäst väder neråt Landskrona, så då tar vi nog en tur dit, om ryggen vill förstås, det vet man ju aldrig i förväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!