27 mars 2016

Längtar efter att vara ute på tur

Jag blir sjukt rastlös av att inte kunna få vara ute å traska i naturen. Ryggen strejkar fortfarande...
Tog fram min dator igår kväll och tittade på sommarbilderna. Alltså... man längtar ju så efter att få vara ute och utforska nya platser!
Här kommer lite fler bilder från min och Räkans lilla 3-timmarsvandring på ön Krk i Kroatien. Magiskt vacker natur!

Vi tog oss från Camp Zablace till Bag som ligger på 185 m höjd
  

 Man får ta sig längst bort förbi stranden för att komma till vandringsleden

 Känns lite som vilda västern, eller hur?!

 Det är en fin grusväg hela vägen fram till själva berget, det är lätt att ta sig fram

Utsikt ner över Baska

Nu skall man ta sig upp för rullsten, inte så enkelt alltid

 
 
 Här kan man välja att gå åt olika håll, gäller att inte ha beslutsångest

 Det var väldigt glest med vandrare

 Har man tur kan man se gamar flyga omkring här, det hade inte vi tyvärr


Rexi har bråttom tillbaka, ett bad väntar ju!

 Alltså, dessa berg!

 
 Hoppas att även du njöt av vandringen och utsikten.
Brukar du också vara ute och vandra?

2 kommentarer:

  1. Åhh så härliga bilder!! Längtar till sommaren!
    Men du är inte rädd att där är ormar? Jag HATAR ormar! Höll på att trampa på en på en stig i Cres��
    Vi ska ner till Sibenik i år, tar gärna emot lite fler Kroatientips ��
    Ha de gott Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ni till Sibenik så är ju Nationalparken Krka och byn Skradin ett måste! Kolla detta inlägg;http://imeldabencic.blogspot.se/2014/07/skradin-och-nationalparken-krka.html

      Radera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!