28 jan. 2016

Planering, planering, planering

Nu är det bara två månader kvar innan vi ställer på bobilen Skrutten. Excelarket är klart bara att fyllas på. Det är kul att titta över vilka helger vi kan åka ut på och vilka man kan planera in lite andra trevligheter på. Sandro jobbar väldigt många helger visar det sig. Men vi tar igen det med långledighet istället. Hans företag räknar inte ledighet som övriga så det kan bli en hel del ledigt och jag har en massa sparade dagar så då är det bara att njuta om man kan.
För att få en överblick gjorde jag ett planeringsark också. Ganska nöjd faktiskt!


Hollandsemestern är grovplanerad och klar! Den skrev jag om HÄR. Det blir mycket tulpaner och andra vårblommor att titta på om vi har tur.
Denna vår/sommar vill jag även följa med på en guidad orkidévandring, väntar på att Linnéstationen på Öland skall släppa sin kalender för 2016. Preliminärt har jag lagt in den en helg när mitt källartroll är ledigt, i annat fall får jag åka själv.

Förra året gick vi på en egen tur, utan guide. Hur många orkidéer vi hittade är oklart då kunskapen i detta ämne är högst begränsad.

Planerna på att SUPa mer än förra året finns också, behöver köpa mig en riktigt varm våtdräkt bara. Säsongen är ju lång om man inte är frusen som jag. Pumpade upp brädan igår kväll så att den står lite halvt redo...

Fotograf: Marianne Larsson
Tillbaks till nuet! Idag blir det lite kvällsarbete så nu sticker vi ut och njuter av dagsljuset, jag och min fina fyrbenta Räka. Knät läker fint så vi har börjat gå korta promenader.
Alice hälsar också.... hi hi hi, denna lilla människa har verkligen fångat vår uppmärksamhet. Helt otroligt vad fjantig man blir när man blir mormor. På fredag är det dags att passa det lilla pyret igen <3


2 kommentarer:

  1. Nu känner jag mej lite stressad ;) jag har inte gjort nån sån planering ännu.... :-D
    Vilka härliga långsemester ni inplanerat!!
    Öland låter oxå spännande
    Planera lugnt ;) härligt att Räkan mår bättre oxå
    Ha de gott :)

    SvaraRadera
  2. Jisses så duktig du är på att planera! Snyggt och lättöverskådligt! Orkidévandring på Öland... wow!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!