6 jan. 2016

Strettelienslingan - där man stretar på

Idag blev det också en tur till Kvibille och naturreservatet Biskopstorp. Vi parkerade vid utsiktsplatsen och gick Strettelienslingan. Vi d.v.s. jag, Agneta, Mercy och Rexi.
En utsiktsplattform finns med vidsträckt utsikt dels mot Steninge och en flik av havet och dels mot hela Halmstad, Laholmsbukten och Hallandsåsen i fjärran. Solen och motljuset gjorde dock att jag inte kunde ta så många bilder.


Idag fick Räkan också följa med, kul att få träffa syrran sin

Slingan på tre km ger en omväxlande promenad som till en början följer Skötselslingan. Man passera ett stormfällt område som lämnats kvar efter orkanen Gudrun 2005.


Vi gick även ner och gick Kroksjöslingan, bara en km lång men är en väldigt vacker slinga. Vid Krontorpet finns även en torrtoalett om man skulle behöva det.

Krontorpet mitt i bilden

Det fanns några ungdomar som åkte runt på isen, lite läskigt tycker jag då det inte varit så kallt så länge, man vet ju inte om isen håller så att säga. Men det såg ut att gå bra...

Kroksjön

Väl hemma väntade god lunch som mitt källartroll fixat innan han åkte till jobbet. Idag blev det lövbiff, stekt med vitlök i gräddsås och till det smörstekt spetskål, mums så gott! Räkan la sig i bädden, det tog inte lång stund förrän han började att snarka högljutt. Inte undra på att han va trött så som han vildade i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!