3 juli 2016

MorgonSUP med bästa räkan!

Solen var framme så vi packade bilen snabbt. Grannarna låg fortfarande och sov, halvåtta är det inte många som är uppe här på vår gata. Det utlovades regn framåt klockan tio men tills dess skulle vi vara hemma igen för länge sen.

 Vi var själva i skogen och på sjön, inget sällskap idag, förutom fåglarna som kvittrade
 
Men rätt som det var så försvann solen i moln och himlen öppnade sig...
 
 
Räkan är en duktig simmare men efter hans korsbandsskada och operation så vill vi vara på den säkra sidan, han får helt enkel använda flytväst.
Vi blev lite blöta, men vad gjorde det?! Jag fick paddlat i en timme och räkan fick simmat sig trött så vi åkte hem igen. Nu sover han gott!
 
Igår hände något alldeles extra, jag fick kontakt med min barndomsvän Jeanette som jag inte sett på minst 30 år! FB är fantastiskt ibland, så glada vi blev båda två, en och annan gädjetår rann ner för min kind. Så efter semestern får det bli ett besök till Höganäs där min vän bor nuförtiden. Måste ju få träffa henne igen och prata om alla bus vi hittat på, det lär ta sin lilla tid!
 



2 kommentarer:

  1. Hunden ser ju ut att trivas som... hunden i vattnet ;) Och vad kul att träffa en gammal vän via FB!!! :)

    SvaraRadera
  2. Det är kul med FB att man kan hitta gamla kompisar som tappat kontakten med

    SvaraRadera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!