30 juli 2016

Tannay, Schweiz

Vi befinner oss nu åter i Schweiz, på camping Tannay vid Genèvesjön. En liten camping vid en liten hamn, plats till bara några få gäster. Här finns en restaurang och några få toaletter o duschar, inget annat (inga skrikiga ungar). Men priset är inte lågt trots att det inte erbjuds nåt speciellt, 49 euro per natt.
Vi planerar åka en sväng till Annecy (Frankrike) som vi bara passerade igår. Det var knökat med turister men vi vill gärna se staden, verkade riktigt charmig. Det är bara 55 km dit härifrån så blir det lite molnigt drar vi dit.
På måndag lämnar vi Schweiz och åker norrut via Frankrike. Måste ju till Alsace och köpa mitt favoritvin och så skall vi shoppa lite åt barnbarnet. Källartrollet har visst sett nån fin sulky som han ville köpa.
Idag åkte brädan fram igen så vi har varit på sjön, jag och räkan. Nu slappar vi under markisen, några regndroppar kom just precis men det gör inte så mycket, brände mig häromdan så jag kan ändå inte sola mer idag ha ha ha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!